Ne mondj fel azonnal a rosszul teljesítő dolgozónak!

Vállalkozóként illetve vezetőként óhatatlanul is előfordul, hogy sajnos nem vagyunk elégedettek a beosztottunk munkájával, hozzáállásával illetve kommunikációjával. Mit érdemes tenni ennek kezelésére?

A szakértők azt tanácsolják, hogy mielőtt gyors és végleges döntést hoznánk, érdemes átgondolni, mennyi idő és fáradság lenne pótolni az illető munkaerőt. Előfordulhat, hogy jobban járunk, ha némi energia befektetéssel megpróbáljuk jobb útra téríteni a helyzetet. Egyértelmű feladat kiosztás, a kommunikációs elvárások megfogalmazása és pontos visszajelzés adása segíthet a dolgozónak, hogy jobban teljesítsen. Ha mégsem, figyelmeztessük őt a következményekre írásban is!

Ha mégis úgy döntünk, hogy elküldjük az alkalmazottat, vannak pontos szabályai a felmondásnak munkáltató részéről. Dokumentálnunk kell a hibákat, panaszokat, és a figyelmeztetést, amit aláíratunk vele, hogy tudomásul vette. Érdemes jogásszal és HR szakértővel egyeztetni, hogy minden jogszerűen történjen ebben a nehéz helyzetben.