Mindenhol előnyös a kiváló kommunikációs képesség, de főleg ez értékesítési és ügyfélszolgálati területen. A kettő közül az értékesítés talán még speciálisabb képességeket igényel, hiszen itt értened kell ahhoz, hogyan tudsz hatni az ügyfelekre, hogyan tudod vásárlásra ösztönözni őket.
Ha nem születtél értékesítő vénával, de szeretsz emberekkel kommunikálni és megoldani a problémáikat, akkor számodra jó karrier út lehet az ügyfélszolgálat, vagy call center. Az ügyfélszolgálat állás kimondottan azoknak való, akik nem csak jól meg tudják értetni magukat másokkal, hanem türelmesek és konstruktívak is. Hiszen itt vásárlók, ügyfelek problémáit kell megoldani, kezelni a kérdéseiket, esetleg panaszaikat. Ha valahol, hát ebben a pozícióban tényleg meg tudod tanulni, hogyan kommunikálj az emberekkel.
Másrészt azért is előnyös call centeresként elhelyezkedni, mert aki itt bizonyít, annak megnyílhat az út magasabb szintű, még nagyobb felelősséggel járó munkakörök felé is. A Call center állás egyfajta beugró a nagyvállalatoknál, tehát aki itt sikeres, bárhová eljuthat a ranglétrán.